Логотип

Іллінецька територіальна громада

Вінницька область, Вінницький район

02.08.2024 08:38

Як діяти пацієнту, якщо йому відмовляють у безоплатному лікуванні?

c0b40212-c5f3-44c4-b71b-90e1406616d8.jpg

 

👨‍⚕️ Як діяти пацієнту, якщо йому відмовляють у безоплатному лікуванні?

Програма медичних гарантій забезпечує пацієнтам безоплатне лікування, включно з обстеженнями та ліками. Проте іноді трапляються випадки, коли в лікарні відмовляють у безоплатному лікуванні.

У Міністерство охорони здоров'я України зазначають, що перш за все, необхідно звернутися до керівника лікарні або до власника закладу охорони здоров’я — відповідного органу місцевої влади.

Якщо це не допомогло, подайте скаргу до Національної служби здоров'я України.

☎ Дзвінок до контакт-центру НСЗУ чи подання скарги — це не формальність. Вони реагують на кожне звернення.

Строк розгляду скарги — 30 робочих днів, але здебільшого це займає до десяти робочих днів.

Щоб правильно подати скаргу, потрібно надати всю наявну інформацію про порушення прав пацієнта. Інакше НСЗУ звернеться до заявника для уточнення, і розгляд скарги займе більше часу.

У скарзі потрібно обов’язково вказати:

✅Прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (день, місяць, рік). Якщо скаргу подає третя особа, потрібно надати документи, що підтверджують ваше право представляти інтереси іншої особи.

✅Дату події.

✅Назву лікарні. Додайте код ЄДРПОУ, якщо є можливість.

✅Посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату або відмовила у наданні медичної послуги.

✅Деталі ситуації.

✅Суму коштів, яку витратили або яку вимагали. Додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося купити за власний кошт.

✅Контакти для зв’язку.

❗️ Які можуть бути порушення прав пацієнта?

▪️ Вимагання коштів за послуги, гарантовані Програмою медичних гарантій.

▪️ Вимагання купівлі ліків або розхідних матеріалів (стерильних наборів, рентгенівських плівок тощо).

▪️ Примус до сплати “благодійного” внеску.

▪️ Неетична поведінка співробітників.

▪️ Відмова у виписці е-рецепту на “Доступні ліки”.

📌 Подати скаргу до НСЗУ можна:

➡ Через електронну форму на сайті: https://service.e-health.gov.ua/.../osobisti.../citizen-form або за безоплатним номером 16-77.

➡ Надіславши лист електронною поштою info@nszu.gov.ua або звичайною поштою (проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073).

➡ Написавши звернення на особистому прийомі громадян.