16.01.2023 15:33
Про нові функції органів Пенсійного фонду України
Сьогодні, 16 січня, відбулась щотижнева оперативна нарада за участі заступника міського голови, керуючої справами виконавчого комітету, начальників управлінь та відділів міської ради, старост старостинських округів, керівників комунальних підприємств та установ, головних лікарів закладів охорони здоров’я, яку провів перший заступник міського голови Олег Дмитрик.
На початку наради усі присутні вшанували хвилиною мовчання пам’ять співвітчизників, які загинули в Дніпрі внаслідок ракетного обстрілу росії. Ця страшна подія не залишила нікого байдужим, пекучим болем торкнулась кожного серця, вибачити і забути про цей злочин неможливо.
З інформацією «Про нові повноваження органів Пенсійного фонду України» виступив на нараді Дмитро Бердніков, начальник відділу обслуговування громадян №7 управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області.
Дмитро Валентинович акцентував увагу учасників наради на тому, що віднедавна Пенсійний фонд України не тільки призначає та перераховує пенсії, а й виконує інші функції, визначені законами України та підзаконними нормативно-правовими актами. Ці функції можна поділити на дві групи: виплата житлових субсидій, пільг та виплата лікарняних й інших страхових виплат.
Дмитро Бердніков розповів, що 16 вересня 2022 року було прийнято постанову Уряду, яка передбачає передачу функцій щодо призначення та виплати житлових субсидій і пільг від органів соціального захисту до органів Пенсійного фонду України.
Вже з 1 жовтня минулого року органи Пенсійного фонду розпочали виплату житлових субсидій та пільг, які були призначені органами соціального захисту.
З 1 грудня функції з призначення житлових субсидій та пільг було повністю покладено на органи Пенсійного фонду України.
Подати документи на призначення житлових субсидій та пільг до органів Пенсійного фонду України можна декількома способами, в залежності від того, який є зручнішим для громадян:
особисто, звернувшись до обраного сервісного центру Пенсійного фонду України;
поштою, на адресу органу Фонду;
online – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду
України чи мобільний застосунок Пенсійний фонд.
Крім того, як і раніше, можна подавати документи на призначення субсидій до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад,
центрів надання адміністративних послуг
через портал Дія.
Яким способом не була б подана заява від людини, якщо вона коректно заповнена, то завдяки діючому програмному забезпеченню обов’язково потрапить у Пенсійний фонд для подальшого опрацювання.
Крім електронних документів раз на два тижні сервісний центр ПФУ приймає на зберігання паперові документи від ЦНАПу Іллінецької міської ради та проводить звірку щодо їх наявності в електронній базі. Налагоджено ефективну співпрацю із фахівцями відділу соціальної підтримки державних гарантій населення в даному питанні.
За наявною інформацією наприкінці січня 2023 року має пройти нарахування субсидій, які не були призначені на 1 грудня минулого року. Виплата субсидій буде проведена у лютому з виплатою заборгованості за минулий період.
Дмитро Бердніков зауважив, що своєчасне призначення субсидій також залежить і від самих надавачів послуг. Фахівцями відділу обслуговування громадян №7 управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області було надано їм допомогу у створенні кабінету надавача послуг на вебпорталі ПФУ. Метою створення цього кабінету є зменшення паперового документообігу, що дасть можливість скоротити строки призначення субсидій.
З 1 січня цього року Пенсійний фонд України також здійснює функції із державного соціального страхування. Раніше цим займався Фонд соціального страхування України. На даний час діяльність Фонду соціального страхування України припинена, створено ліквідаційну комісію, яка працює в межах своїх повноважень.
Зокрема, до компетенції ПФУ тепер належить фінансування допомоги по тимчасовій втраті працездатності, допомоги по вагітності та пологам, допомоги на поховання громадян, виплат по соціальному страхуванню від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.
Щоб отримати таку виплату варто надати відповідну заяву та повідомлення своєму страхувальнику, який далі передає документи через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду, або у паперовій формі до сервісних центрів.
Для громадян нічого не змінюється. Вони звертаються до адміністрацій підприємств, організацій, установ, де працюють, а вже адміністрація підприємства чи організації подає до Пенсійного фонду або через вебпортал електронних послуг, або до Сервісного центру заяву-розрахунок на фінансування даних коштів. Для роботодавців змінюється орган, до якого подавалися документи.
Загалом від Іллінецького відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Вінницькій області передано 162 справи, відповідно до яких проводяться виплати у зв’язку із нещасним випадком на виробництві чи профзахворюваннями.
Начальник відділу обслуговування громадян №7 управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області подякував міській раді за співпрацю, адже саме така взаємодія є однією з умов надання якісних соціальних послуг населенню.