Логотип

Іллінецька територіальна громада

Вінницька область, Вінницький район

11.04.2023 08:50

«Digital Вінниччина: цифрові рішення для розвитку громад: успішні кейси»

6434f52c95480__изображение_viber_2023-04-11_08-44-50.jpg

Іллінецька територіальна громада

Площа: 470,007 км 2

Населення: 20 976 осіб

Впроваджені інструменти е-дем: е-звернення, е-консультації, громадський бюджет, чат-бот «Свої», сайт громади, ЦНАП, система електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ), Єдина інформаційна система соціальної сфери (ЄІССС), система обліку потреб та взаємодії із міжнародними гуманітарними фондами, Дія QR.

Сьогодні практично неможливо уявити життя без гаджетів, що дозволяють швидко і зручно вирішувати низку питань. Цифрова трансформація стрімко шириться у всі сфери життя і дає змогу швидко та якісно надавати чи отримувати певні послуги. Сфери електронної демократії, завдяки яким громадяни мають можливість впливати на процеси задля покращення життя у своїй громаді, не є винятком. Існує безліч успішних практик впровадження різних інструментів електронної демократії, що демонструють переваги місцевим владам та мешканцям громад.

«За підсумками року в сфері цифрової трансформації Вінниччина займає почесне 7-ме місце, хоча за результатами 2021 року була на 16. Усі ці вражаючі результати свідчать виключно про те, що безперервний розвиток має бути, не зважаючи на зовнішні обставини, оскільки це важливо та потрібно як на місцевому, так і на державному рівнях” - зазначив у своєму дописі в соціальній мережі Facebook Андрій Кавунець, заступник начальника Вінницької обласної військової адміністрації з питанб цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (CDTO).

В межах проєкту «Digital Вінниччина: цифрові рішення для розвитку громад» передбачено цикл статтей про успішні кейси впровадження інструментів електронної демократії у територіальних громадах області.

У форматі онлайн-інтерв’ю власним досвідом започаткування е-дему у Іллінецькій територіальній громаді, їх передумовами та результатами із нами поділився Віктор Олійник, начальник відділу стратегічного планування та інвестиційного розвитку управління економічного розвитку та інвестицій Іллінецької міської ради.

1. Розкажіть будь ласка про основні проблеми вашої громади, що потребували впровадження інструментів е-демократії.

Важливих проблем у нашій Іллінецькій територіальній громаді не було, але в наступні роки після Перемоги України у війні з росією відбуватимуться процеси інтеграції до прогресивних вимог європейських та світових стандартів, а тому, щоб бути адаптованим до вимог новітніх технологій та комунікацій необхідно привести  у відповідність всі комунікаційні шляхи та джерела для отримання інформації її опрацювання та реалізації. Вказані дії  та заходи в разі їх реалізації за рахунок даного проєкту значно покращать життєвий рівень мешканців нашої громади.

2. Які інструменти електронної демократії на сьогодні вже впровадженні у Іллінецькій територіальній громаді?

У нашій громаді впровадженні усі інструменти електронної демократії, а саме: е-звернення, е-консультації, громадський бюджет, чат-бот СВОЇ, за допомогою якого можна підтримувати проекти громадського бюджету та місцеві петиції, сайт громади та офіційна сторінка у фейсбуці, де мешканці громади проявляють активність, ЦНАП, також е-петиції, що наразі на стадії впровадження, а ще ми плануємо створити е-чергу. Також у нашій територіальній громаді за підтримки швейцарсько-української Програми EGAP, що виконується Фондом Східна Європа створено комп’ютеризований центр активності громадян.

Завдяки впровадженню сучасних комунікаційних технологій в нашій громаді надаються соціальні послуги в старостинських округах. Мешканці громади отримують послуги без потреби приїзду в м. Іллінці. Цією послугою скористались понад 3 тис. осіб. Також люди, які з певних причин (вік чи інвалідність) не можуть приїхати до ЦНАП особисто. використовують мобільну валізу.

3. Протягом якого терміну були запроваджені послуги е-дем?

Електронні звернення в нашій громаді були запроваджені ще у 2016 році. Громадський бюджет з вересня 2020 року, Електронні консультації з липня 2021 року. А петиції наразі на стадії впровадження.

4. Розкажіть, будь ласка, про завдання, які вже вдалось вирішити за допомогою е-демократії.

Через громадський бюджет нашій ТГ вдалось реалізувати 12 проєктів на суму 750 тис. грн (освітлення вулиць, встановлено 3 дитячі майданчики, закуплено медінвентар для Іллінецької міської лікарні, утеплено ДНЗ, придбано контейнери для сортування ТПВ, придбано 2 мультимедійних комплекси). На постійному контролі електронні звернення. Також за допомогою інструментів е-дему вдається залучити та посилити активність мешканців громади у її розвиток та зробити процес надання певних послуг і ухвалення рішень на місцевому рівні більш прозорим.

5. Які із перелічених інструментів Ви запровадили самостійно, а які за підтримки партнерів?

Ще на етапі впровадження по кожному із інструментів було закріплено відповідальних осіб, які в свою чергу займаються сайтом та соціальними мережами нашої ТГ, особи, які працюють із е-зверненнями і е-петиціями тощо. Самостійно нам вдалось запровадити електронні звернення, а за підтримки Програми EGAP ми впровадили е-консультації, громадський бюджет.

6. Скільки осіб вже мали змогу скористатись інструментами е-демократії у Вашій громаді?

Загалом, як показала практика - мешканці нашої Іллінецької територіальної громади набагато краще та активніше проявляють себе саме через використання тих чи інших онлайн-інструментів е-демократії, аніж офлайн. Щорічно ми отримуємо до 10 електронних звернень, а звернення щодо громадського бюджету сягають до 1000 осіб.

7. Чи були у Вас хвилювання при розробці та впровадженні цих інструментів е-дем та чому?

Хвилювань особливих не було. Все залежить від обізнаності та зацікавленості самих жителів. Впровадження чогось нового - це вже рух вперед, тобто ми не стоїмо на місці, ми розвиваємось, шукаємо різні шляхи для свого вдосконалення. Зрозуміло, що старше покоління більше звикло до традиційного спілкування, а молодь надає перевагу мережі інтернет. Звичайно, що майбутнє за молодими тому повинні всі швидко адаптуватись до впровадження нових ідей, нових платформ та інструментів.

8. Поділіться очікуванними результати у громаді після успішного застосування інструментів е-дем і розкажіть чи виправдались вони.

Звичайно, що усі очікування стали виправданими. Після реалізації 12 проєктів Громадського бюджету мешканці громади самі зрозуміли, що можуть вибирати проєкти, які їм важливіші саме зараз і приймати в цьому безпосередню участь. І що ці нововведення  прямо торкаються життя кожного мешканця громади. Це лише початок нового сучасного спілкування громадськості та влади. Застосування інструментів е-дем в громаді підвищує рівень довіри до влади, сприяє більшій прозорості і відкритості державного управління. Крім цього, забезпечується підвищення комунікації між жителями громади та місцевою владою.